Helsesportsuka i Tana 2020 er avlyst

Publisert av Magnus Ingebrigtsen den 10.01.21.

Lions Club Tana og Nesseby, som arrangerer vår årlige sommerleir for personer med funksjonsnedsettelse fra hele landet, må dessverre avlyse årets "Uka".

Helsesportsuka (HSU) i 2020 var planlagt, som alltid, til uke 32, med innrykk og åpning søndag den 2. august og hjemreise lørdag den 8. august 2020.

Prognosene rundt pandemien er selvsagt usikre, men de viser at vi ikke vil være ferdig med den i begynnelsen av august.

- Mange av deltakerne er i risikogruppene, så vi har ikke noe annet valg enn å avlyse årets leir, sier president Alf-Erling Isaksen.

Tilbakemeldingene fra deltagerne er at HSU er en fantastisk fin opplevelse, og mange søker om å få komme tilbake, år etter år. Du kan se i denne videoen hvor fint og artig det er – både frivillige medhjelpere, Lionsmedlemmer, ledsagere og deltagere storkoser seg.

Trenger fortsatt støtte
Helsesportsuka i Tana er en såkalt riksaktivitet i Lions Norge, noe som betyr at arrangørklubben mottar støtte fra Lionsklubbene i hele Norge. Men de siste årene har uka dessverre gått med underskudd.

- HSU har hatt et årlig underskudd på over 200 000 kroner de siste årene, noe klubben har dekket med midler fra egne innsamlingsaktiviteter. Det går ut over andre viktige formål som vi så gjerne skulle ha bidratt til.  Vi ser frem til å arrangere jubileumsuka, for 40. gang (!), i 2021. Den vil som før arrangeres i uke 32, fra søndag den 3. august til lørdag den 9. august, sier Isaksen.